sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Kevät!

 Viime lauantaiaamun herkutteluja <3




Oon niin innoissani - kevät on täällä! Lähes koko alkuvuoden vaivannu sairastelu on vienyt voimia paljon, mutta nyt tuntuu taas siltä, että akut latautuu auringon ansiosta. Oon täynnä energiaa ja mieli on positiivinen! Katseet on käännetty kohti jännittävää kevättä ja tulevaa kesää kohti. En malta odottaa, mitä ne tuo miulle eteen. Tänä vuonnakin talvesta ja pimeydestä selvittiin! 


~Voisin kirjoitella hieman myöhemmin lisää ajatuksia alkuvuodesta ja lukiotaipaleesta, joka on yhtä ylioppilaskirjoituspäivää vaille valmis - iiiks!



 Luonnon taidetta.






maanantai 16. helmikuuta 2015

"That's me in the corner"

 Miun suhde kuvattavana olemiseen on viileä. En erityisemmin nauti kameran edessä olosta. En osaa olla luonnollinen, varsinkaan jos joku on ottamassa kuvia. Mie kuitekin oon yrittänyt pikku hiljaa opetella olemaan itsekin kameran edessä. Tässä "harjoituksessa" ei ollut mukana muita kuin minä ja kamera - ja tietysti kaukolaukaisin. Yritin kokeilla erilaisia ilmeitä ja eleitä ja päästä niiden kautta perille, mikä toimii ja mikä ei. Kuvia selatessani huomasin ehkä pieneksi yllätykseksi, että parhaimmat kuvat olivatkin juuri niitä, jossa en hymyillyt "normaalisti". Ihmettelevät ilmeet ja suu auki hömötykset olivatkin omalla tavallaan hienoja. Ja kuten tulette huomaamaan, en näköjään osaa pitää suutani kiinni, edes kuvattavana ollessani. :D 


Kukaan ei ole seppä syntyessään. Eikä kukaan opi olemaan kameran edessä, ellei totuttele siihen. Toivon mukaan kuvattavana olemisen kautta saisin ammennettua ideoita ja ymmärrystä myös kameran taakse, jotta osaisin toisaalta neuvoa kuvattavia paremmin ja toisaalta ymmärtäisin itse, mitä on olla kuvattavana.



Sen tiedän jo nyt, että kuvattavana olo ei ole aina helppoa. Kuvan onnistumisessa paljon on kiinni myös kuvaajasta. Jos kuvaustilanne on rento, onnistuvat kuvatkin paljon paremmin. Kuvaajan on siis osattava luoda omalta osaltaan rentoa ilmapiiriä kuvausherkeen - kaikki ei siis ole kiinni vain mallista. Tämän vuoksi täytyy itsekin uskaltaa kameran eteen, vaikka se tuntuisi vastahakoiselta.

sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Mäenlaskua ja minttukaakaota

Luvassa on aika laaja kattaus kuvia laskiassunnuntailta. Innostuin taas pitkästä aikaa kuvailemaan oikein kunnolla, kun sää oli mitä ihanin! Kuvaus- ja mäenlaskusessioiden jälkeen piti tietenkin saada vähän lämmikettä. Sen asian ajoi minttukaakao. Vielä illan hämärtyessä vedin toppatakin niskaan ja riensin ottamaan muutaman kuvan.Tällaisista talvipäivistä miekii jopa tykkään!
Päivällä kameraan tallentui myös muutama "taiteellisempi" kuva miun kulkuneuvosta, mutta taidan tehdä niistä kuvista joku päivä ihan oman päivityksen. :)