maanantai 2. joulukuuta 2013

Marraskuu Vuokatissa



 Nyt sula maa on historiaa ainakin täällä meillä, joten viimeisellä on hyvä tyhjentää viimeiset syksyiset kuvat pois talvisten kuvien edestä. Joten vihdoin ja viimein kuvia Vuokatin lomareissulta. Peräti yhtenä päivänä kerkesin kuvailemaan tuolla lomaviikolla.. Mutta kuitenkin kerkesin! :) Tässä olisi tuon päivän tuloksia. 

maanantai 11. marraskuuta 2013

"Asfaltin pinta kiiltää yössä. On sade lakannut viimeinkin."

Jotain vähän enemmän kesää muistuttavaa..

Taas kerran se sama aloitus; "en oo taas kerenny kirjottamaan tänne"... Se on ehkä ihan ymmärrettävää, koska viimeiset viikot ovat olleet "aika" kiireisiä.. Miun pitää ehkä myöntää, etten yksinkertaisesti kerkeä kirjoittamaan ja laittamaan uusia kuvia tänne joka viikko... Joten ehkä mie opettelen aloittamaan nää blogikirjoitukset jotenkii muuten, kun sanomalla, että "en oo taas kerenny kirjottamaan tänne".. Nyt kuitenkin kokoelma lokakuun kuvia ja ehkä muutama ajatuskin..


Ensilumi!


Ensilumi satoi meille juuri silloin kuin pitkään odotettu syysloma alkoi! Itse loma meni nopeasti ja heti maanantaina loman jälkeen olin jo loman tarpeessa.. No kuitenkin sain tarvottua seuraavat kaksi viikkoa läpi ja nyt olen omalla lomalla Vuokatin maisemissa.. Tämäkin loma tuli tarpeeseen. Toivon mukaan tämän loman jälkeen energiaa löytyy enemmän ja jaksan puurtaa pimeydestä huolimatta joululomaan asti. 

Tää kappale on vanha, mutta jotenkii mie oon nyt syksyn aikana rakastunut siihen ja sen sanoihin http://www.youtube.com/watch?v=V_wTpD6o_Q4

Miulla on ollu pitemmän aikaa haaveena päästä kuvaamaan kuunsiltaa.. Yhtenä lokakuisena iltana se toteutui. Oli lähdössä kotiin serkun luota iltapimeässä, kun sattumalta järven pintaan heijastui upea kuunsilta. Paljon aikaa tai jalustaa ei sillä hetkellä ollut, mutta kamera oli kuitenkin mukana ja sain kuin sainkin ikuistettua upean kuunsillan. Näihin kuviin ja tunnelmiin lopetan tämän postauksen. Laittelen tämän viikon lomakuvia tänne, kun ehdin! ;)

torstai 10. lokakuuta 2013

Fall fall fall..






Mie en oo yhtään syksyihminen.. Tai no ruska-aika on ihan mukavaa, mutta se, että joka paikassa on kylmä, märkää ja pimeetä, hyi. En tykkää.. (paitsi, että nyt vois alkaa polttamaan jo kynttilöitä.. ;) ) Kuitenkin mie oon yrittänyt löytää jotain hyvää tästä syksystä. Pitää yrittää nauttia tästä väriloistosta vielä, kun voi, eikä murhetia sitä, että kohta se oikea pimeys saapuu, kun puut pudottavat lehdet.. Elämä on tässä ja nyt, joten pitää nauttia siitä nyt. Eikä vasta huomenna.





maanantai 30. syyskuuta 2013

Never fall





Syksy.. Ei miun juttu.. Vettä sataa, on kylmä ja on pimeetä.. Ruska-aika on tietysti valokuvauksen kannalta ihan mukavaa aikaa, mutta nyt en ole kerenny kuvaamaankaan. Tänään kuitenkin otin kameran kaulaan, vedin takin niskaan, lapaset käteen ja suuntasin ulos pienestä vesisateesta huolimatta. Ja onneksi lähdin! Nyt olo on "kevyempi" ja mukana tuli muutama syksyinen otos, joita ei vielä montaa ollut kertynyt tältä syksyltä. Valokuvaus on vaan jotain, minkä parissa pystyn rentoutumaan. Ajatukset kääntyy pois normaalisti mielessä pyörivistä asioista ja on vaan se hetki. Tänään kaiken lisäksi tarkentelin koko ajan ite, ilman automaattitarkennusta, joten viimeisetkin ajatukset oli suunnattu vaan kuvauskohteeseen. Harjoitus tekee mestarin siinäkin asiassa. Harjoittelemaan siis ;)












torstai 19. syyskuuta 2013

Loppukesän aarteita

Harjoittelin vähän käsivaralla tarkentamista.









Maaseuturakkaus.







Kesä on vaihtumassa syksyyn, tai no on jo vaihtunut.. Lukio, oppilaskuntatoiminta ja työt on työlistäny minuu aika kiitettävästi viime aikoina, eikä ole ollu paljon aikaa päivitellä tänne uusia kuvia.. Mutta en valita, eipä oo tullu tylsää. Onneks oon kuitenkin kerenny nähdä kavereita ja lenkkeillä, enkä oo ihan koko aikaa painanu vaan töitä ja kouluhommia. Katellaan, jos kerkeäisin käydä ottamassa jonku syksyisen kuvan, että saisin tänne vähän tuotua syksyä ;)