Elämä tuntuu menevän eteenpäin hirveää vauhtia. Päivät valuvat käsistä. Suunnitelmat muuttuvat. Kesä ei ole ollut se, jota suunnittelin. Asiat ovat menneet toisin. Mutta tässä olen ja otan vastaan sen mikä tulee vastaan. Elän hetkessä tai haaveissa, mutta elän. Nautin iloista. Suren suruja. Elän elämääni.
Matka nuoren naisen, valokuvaajan, toimittajan, opiskelijan, siskon ja maalaistytön elämään, jolle sydäntä lähellä ovat juurikin valokuvaus ja kirjoittaminen sekä ystävät, perhe, eläimet, musiikki ja käsillä tekeminen. Kaikkea näitä ja vähän ehkä jotain muutakin löydät, kun kurkistat, miten mie vihellän matkallani.
perjantai 25. heinäkuuta 2014
Ajatuksia
Elämä tuntuu menevän eteenpäin hirveää vauhtia. Päivät valuvat käsistä. Suunnitelmat muuttuvat. Kesä ei ole ollut se, jota suunnittelin. Asiat ovat menneet toisin. Mutta tässä olen ja otan vastaan sen mikä tulee vastaan. Elän hetkessä tai haaveissa, mutta elän. Nautin iloista. Suren suruja. Elän elämääni.
maanantai 14. heinäkuuta 2014
Ilta-auringon säteet sateessa
Erään iltayön kuvausten tuloksia. Tein myöhään töitä koneella ja havahduin siihen, kun ulkona näytti oudota. Vettä satoi välillä kovasti ja ilta-auringon viimeiset säteet värjäsivät taivaan oranssin sävyiseksi. Pihalla seisoessani olo oli jotenkin epätodellinen. Ilma oli kostea ja lämmin. Kaikki värisävyt olivat lämpimiä. Jotain hyvin poikkeavaa, onneksi sain ikuistettua edes hitusen tuota ainutlaatuista iltaa kamerallani.
Tunnisteet:
auringonlasku,
kesä,
kukat,
luonto,
maaseutu,
maisema,
sade,
sateenkaari
sunnuntai 6. heinäkuuta 2014
Onnentähti
Lupailin viime päivityksessä, että laitan tänne kuvia töistäni.. No tässä niitä tulee juhannusaatolta. Käyn paikallisella tanssilavalla kuvaamassa tansseja joka viikko kesän ajan. Juhannusaaton tansseja tähdittivät ihanat Onnentähden miehet. Vaikka ilta oli viileä, oli se oikein mukava. Tutustuin näihin miehiin viime kesänä samaisella tanssilavalla ja jo silloin huomasin, miten lahjakkaita ja mukavia nämä miehet olivat. Muistot edellisestä kesästä eivät osoittautuneet "ajan kultaamiksi" vaan miehet olivat aivan yhtä mukavia ja taitavia kuin edellisenä vuonna! Illan aikana kuvia tuli paljon ja tässä on pieni kooste illasta. Jos sinulla joskus on mahdollisuus mennä kuuntelemaan näitä miehiä, mene. Voin suositella. :)
torstai 3. heinäkuuta 2014
Kesätyttöni
Näiden kuvien ottohetkestä on jo vierähtänyt jonkin aikaa. Kuvat olivat hautautuneet kaikkien muiden tuhansien kuvien joukkoon tietokoneeni syövereihin, ennenkuin tänään aloin käymään taas kuvia läpi ja siirtämään niitä kovalevylle turvaan. Toisaalta kuvat ovat kesäisempiä kuin mitä viime viikkoina olisi täällä edes saanut jatkuvan vesisateen vuoksi. Nyt kuitenkin kuvat löysivät tiensä tänne. Kuvauspäivä oli kylmä, vaikkei sitä ehkä kuvista huomaakkaan, koska onnistuimme tallentamaan niihin palasen orastavaa kesää. Näistä kuvista miun erityisiksi lemppareiksi muodostuivat ensimmäinen mustavalkoinen kuva sekä vanhan rikkinäisen ladon sisällä otettu vaakakuva. Molempiin kuviin on tallentunut jotain erityistä. Mustavalkoinen kuva on herkkä ja haaveileva, jotenkin koskettava. Kun taas ladon sisällä otettuun kuvaan on tallentunut iloa ja ehkä hieman leikkisyyttäkin. Kauneus on tietysti katsojan silmässä, ja jokainen löytää ne omat suosikkinsa. Uskaltaisinkohan nyt jo paljastaa jotain seuraavasta blogipäivityksestä? Ehkä, luvassa on (toivottavasti) työkuvia juhannusaatto illalta ja ehkä vähän tarinaakin. Katsotaan, miten pitkään menee!


| "Elän täällä rakkautta saaden. Ei tollasii löydy kuin päästä sateenkaaren." Kuvaaja itsekin joutui kuvaan, onneksi on kaukolaukaisin keksitty ;) |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

