Kukaan ei ole seppä syntyessään. Eikä kukaan opi olemaan kameran edessä, ellei totuttele siihen. Toivon mukaan kuvattavana olemisen kautta saisin ammennettua ideoita ja ymmärrystä myös kameran taakse, jotta osaisin toisaalta neuvoa kuvattavia paremmin ja toisaalta ymmärtäisin itse, mitä on olla kuvattavana.
Sen tiedän jo nyt, että kuvattavana olo ei ole aina helppoa. Kuvan onnistumisessa paljon on kiinni myös kuvaajasta. Jos kuvaustilanne on rento, onnistuvat kuvatkin paljon paremmin. Kuvaajan on siis osattava luoda omalta osaltaan rentoa ilmapiiriä kuvausherkeen - kaikki ei siis ole kiinni vain mallista. Tämän vuoksi täytyy itsekin uskaltaa kameran eteen, vaikka se tuntuisi vastahakoiselta.