torstai 20. kesäkuuta 2013

Töitä, juhlia ja kuumetta

Miehet haki, muttei minuu. Ehkä ihan hyvä :')
Jaa, mitähän mie kirjoittaisin.. Viimeisestä kerrasta on taas vierähtäny aikaa.. Viime viikonlopun voisi tiivistää kahteen asiaan töihin ja juhlimiseen. Perjantai-iltana oli miun ensimmäinen työpäivä valokuvaajana Kruunuareenalla. Miulla oli tosi mukavaa, eikä tuntunut lainkaan työnteolta! Toivottavasti vielä seuraavat 12 viikkoa tuntuvat yhtä mukavilta. 

Tää työ tuntuu lähes unelmalta; päivitän facebookia ja käyn nauttimissa yllättävän mukavista lavatansseista kameran kanssa. Tansseissa pääsen nauttimaan hyvästä livemusiikista ja tapaamaan halutessani esiintyviä artisteja! Ja mikä parasta saan valokuvata, ja siitä maksetaan palkaa, hihi. :)

Toiselta juttukeikalta tarttunutta kuvitusta.
Ei oo paras kuva, mut en uskaltanu laittaa  kuvia,
jossa henkilöt oli aika tunnistettavissa..
Miun työt jatkuivat lauantaina facebookin päivittämisellä ja sen jälkeen tein kaksi lehtijuttukeikkaa ja kirjoitin jutut valmiiksi lehteen. Sitten lähes suorilla töistä illaksi juhlimaan 50-vuotis synttäreitä yli sadan hengen voimin.

Sitten sen toisen lehtijutun kuvitusta..
Sunnuntaina olivat vuorossa veljen rippijuhlat. Juhlat menivät hyvin ja oli mukava nähdä ihmisiä, joita ei ollu pitkään aikaan tullu nähtyy. Lisäksi oli hyvää ruokaa ja sain kuvata niin paljon kuin vain jaksoin. Voin ainakin sanoa, että viikonlopun aikana tuli kuvattua ja paljon! Kameraan tallentui monta sataa kuvaa. Kuitenkaan mie en niitä tänne nyt ihan kaikkia laita..


Sunnuntaina meinas rueta myrskyämään, mutta ei onneks pahasti..
Maanantaina mie lähin "isostelemaan" alle 10-vuotiaiden lastenleirille. Maanantai oli vähän väsyttävä, mutta kuitenkin mukava päivä pienten ihanien lasten kanssa. Kuitenkin miun "iloksi" miulle nous hirvee kuume maanantain ja tiistain välisenä yönä ja tiistaiaamuna jouduin jättämään leirin ja tulin kotiin lepäämään. Tiistai ja keskiviikko menivätkin lähes kokonaan sängyn pohjalla... Nyt kuume on jo hellittänyt, mutta kurkku on edelleen kipeä. Toivottavasti mie kuitenkin pääsen huomenna menemään jo illasta töihin ja pääsen nauttimaan juhannuksesta.
Miun pikkuiset <3



keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Kukkaloistoa







Tänään miun kameraan tallentui muutama kukkakuva. Sen lisäksi oon hoitanu miun kummin tehtävää viihdyttämällä ja hoitamalla kummityttöä ja tietenkin valmistellut "ahkerasti" lähestyviä veljen rippijuhlia.. Tästä syystä kuvia ei oo montaa, koska en oo kerenny oikein kuvia ottamaan tänäänkään.. Ehkä mie kerkeisin juhlien jälkeen joku päivä..?

tiistai 11. kesäkuuta 2013

Kuvaköyhä, sanarikas

Tänään ei tule paljoa uusia kuvia, mutta tekstiä vähän enemmän.. Parina viime päivän en ole hirveästi kerennyt ottamaan uusia kuvia muutamaa maisemakuvaa lukuunottamatta. Tänään tosin kävin jalkapallokentän laidalla kameran kanssa heilumassa, mutta niitä kuvia en tänne uskalla laittaa (ainakaan vielä)..
Kesäkuun alussa tuli 34 kuukautta ensimmäisestä lehtijutustani, joka käsitteli jalkapalloa. Olin tuolloin 14-vuotias yläkoululainen. Aluksi kirjoitin vain jalkapallojuttuja, mutta vuosien mittaan aloin kirjoittamaan yhä enemmän ja enemmän myös muustakin aiheista. Tänä keväänä julkaistuista 19 lehtijutusta vain viisi on koskenut jalkapalloa. Aika tarkalleen 34 kuukautta ensimmäisen lehtijutun jälkeen kirjoitin miun sadannen lehtijutun. Kevään vähistä jalkapallojutuista huolimatta se sadas juttu käsitteli nimenomaan jalkapalloa. Aika hyvin sattui :') Tää postaus on sinällään vähän myöhässä, koska miulta on sadannen jutun jälkeen ilmestyny jo muutama juttu, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)
Vasemmalla miun sadas lehtijuttu ja oikealla miun ensimmäinen lehtijuttu.
Paljon on vajaan kolme vuoden aikana muuttunut, kuten kuvastakin ehkä huomaa. Jutun ja kuvan koko on ainakin kasvanut! :P Lisäksi oon saanut oppia näitten vuosien aikana ihan hirmusesti, en vaan kirjoittamista ja kuvaamista vaan myös miusta itestäni, ajankäytöstä, jännityksen ja stressin hallinnasta ja monesta muusta asiasta.. Yhtään hetkeä en vaihtais pois, vaikka välillä oon meinannu oksentaa jännityksestä ja oisin halunnu vaan vetäytyä peiton alle ja paeta, mutta joka ainoa kerta mie oon selvinny ja näitten vuosien aikana oon ylittäny itteni useammin kuin kerran! Tää "toimittajanhomma" on antanu miulle ihan valtavasti ja oon päässy haastattelemaan mm. Saimi Hoyeria tänä keväänä. ;)

Paljon oon saanu ja toivottavasti saan vielä paljon. Oon onnellinen, että miulla on ollut tällainen mahdollisuus, koska en usko, että kovinkaan monella tämmöistä mahdollisuutta on. Nämä 34 kuukautta ja sata lehtijuttua ovat muutaneet miun elämää pysyvästi.

ps. Tuo muisto-ottelu ei ollu miun muisto-ottelu kuitenkaan, vaikka sadas juttu se olikin ;)

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Aurinko kultaa rannan

 Torstai-iltana vietin laatuaikaa kummien kanssa järven rannalla saunoen, uiden, jutellen ja rentoutuen. Kaiken lisäksi sain taltioitua kultaisen auringonlaskun.

sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Kesäkuvaukset 3/3


Tänään kolmas ja viimeinen osa kesätyttökuvauksista. Kuvat otettiin aurinkoisena keskiviikkoiltana. Itikat yrittivät syödä meijät hengiltä, MUTTA kuvaushetki oli kuitenkin sen arvoinen. Illan suussa myö saatiin kasaan ihania kesäkuvia. Mie jouduin tällä kertaa myös kameran etupuolelle.. Laittelen niitä näkyville ehkä myöhemmin.. :)










lauantai 8. kesäkuuta 2013

Kesäkuvaukset 2/3


Tänään mie pääsen esittelemään toisen osan miun kesätyttökuvista, jee! Kuvat otin maanantaina pitkin päivää toosi lämpimässä säässä. Vastoinkäymisiä oli tietenkin heti alussa. Kerkesin ottaa kymmenisen kuvaa, kun kameran akku loppu... Eikä ollu eka kerta.. 

No mie reippaana tyttönä juoksen hakemaan siinä helteessä uutta akkua.. Sen jälkeen onneks alkoi kuvaustenkin osalta sujua paremmin ja saatiin tallennettua monta ihanaa kesäkuvaa. Maanantai oli miun kesän ainut virallinen lomapäivä ja sanoisinko, että ei sitä paljon paremmin pystyis viettämään.