maanantai 31. joulukuuta 2012

Miun vuosi 2012 kuvina

Tammikuussa löysin ihmeellisiä lumimuodostelmia.

 













Vuosi 2012 on mennyt nopeasti. Koulu jatkui ja viimeinen rutistus peruskoulussa alkoi. Tammikuun lopulla Jusu Wirekoski kävi ensiintymässä kotikylällään ja tietysti mie olin kattomassa kameran kanssa. Ikuistin valokuviin meidän pihassa vieraileen ketun ja kaksi joutsenta harjulla. Huhtikuussa kävin katsomassa Raappanaa ja Jukka Poikaa huippuseurassa, tällä kertaa kuitenkin ilman kameraa.. :(


 
Mie ja miun karvainen "kummipoika" pussaillaan keväthangilla. :)
Toukokuun lopussa pääsin pois peruskoulusta. Fiilis kevätjuhlassa oli sekava. Osaksi mielessä oli ikävä, joka tulisi luokkakavereita kohtaan, jotka muuttavat muualle. Paras ystäväni, jonka kanssa olin aina ollut yhdessä päiväkerhosta asti, lähtisi eri kouluun, kun minä, ja tiemme eroisivat osittain. Miltä miusta tuntuu ja miten mie selviän, kun ystävä ei olekkaan joka päivä vieressäni? Toisaalta olin myös vapautunut. Enää kukaan ei määräisi, mitä minun pitäisi tehdä ja maailma on miulle avoinna. Enää olisi miusta itsestäni kiinni, mitä elämälläni teen.

Kesälomalla oli rippileirillä ja varhaisnuortenleirillä isosena ensimmäistä kertaa. Olin ystävän ja pikkuveljen kanssa kalaleirillä ja vietimme perheen kanssa muutaman päivän Helsingissä. Heinäkuussa sain neljännen serkun, josta tuli syyskuun alussa miun ensimmäinen kummilapsi! <3 :) Heinäkuussa onnistuin ikuistamaan myös metsäpeuran, joka vieraili meidän pihassa.
Kummitytön käsi ja kastesormus.


Kesä meni nopeasti ja elokuussa tuli täyteen kaksi vuotta miulla paikallislehden avustajana. Elokuussa alkoi myös lukio(hui). Tulin valituksi oppilaskunnan hallitukseen, mikä jännitti aluksi. Mutta nyt jälkeenpäin voin sanoa, että se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä. Syksyn aikana olin mukana Suomen Lukiolaisten Liiton ja Kaakkois-Suomen Lukiolaisten tapahtumilla ja tapasin monia uusia ihania ihmisiä. Samalla totuttelin elämään lukiolaisen arkea. Ensimmäinen koeviikko tuli ja meni. Selvisin siitä kunnialla läpi, vaikka aluksi se jännittikin. Syksyllä sain napsittua muutamia tosi hyviä kuvia luonnosta (vaikka itse sanonkin..) Lisäksi kuvasin ensimmäistä kertaa ukkosenilmalla. Fiilis oli tosi mahtava, kun sain onnistuneita kuvia ! Tätä kokeilen ensi kesänä ihan varmasti uudelleen!

 Lokakuussa miun pikkuinen kääpiöhamsteripoika täytti vuoden. Marras-joulukuun vaihteessa osallistuin Kaakkois-Suomen Piirin piirikokoukseen, jossa pitkän pohdinnan ja panikoinnin jälkeen asetuin ehdolle piirihallitukseen. Jäin kuitenkin pienimmällä mahdollisella erolla (arvalla) hallituksen ulkopuolelle.. :(  Tunsin itseni kuitenkin tärkeäksi, kun ihmiset tulivat halaamaan ja sanomaan, että oisivat halunneet miut mukaan ja etten missään nimessä saa luovuttaa. Enkä todellakaan aio luovuttaa ja siitä ihanat liittolaiset pitävät varmasti huolen.

Syksy tuntui hirveän pimeältä ja synkeältä, kuitenkin kun lumi tuli maahan alkoi taas tuntua vähän valoisammalta. Koko syksyn ja alkutalven kummityttö on jaksanut piristää minua. Piristystä syksyyn toi myös naisporukalla tehty reissu katsomaan Sami Hedbergiä. Kunnon vatsalihastreeniä parhaassa seurassa ! Tietenkin kotiintuomisina paljon kuvia ja nimikirjoitukset.Koko vuoden olen kirjoittanut paikkallislehteen ja juttuja kertyi peräti 46 tältä vuodelta, joiden kanssa oli yhteensä 50 kuvaa. Joulun vietimme perinteisesti serkkujen kanssa. Vuodessa kuvia kertyi yli 10 000 kappaletta, varmaan lähemmäs 20 000. Joten mie olin kameran takana hyvin usein.. Nyt kuitenkin on aika jättää kulunut vuosi taakse ja siirtyä eteenpäin kohti uutta vuotta ja uusia kuvia !
Kosketuksella on ihmeitä tekevä voima. Kummityttö ja mie.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti